پروژه پاورپوینت اصول و مبانی در معماری
پروژه پاورپوینت اصول و مبانی در معماری
توضیحات: پاورپوینت اصول و مبانی در معماری
- برنامه ریزی :
-
- اندیشیدن
- برنامه ریزی :
- ارزیابی امکانات
- راه و روش
- تصور
- اولویت بندی
- اهداف
- طراحی :
- تلاشی اندیشمندانه و خلاقانه که از تفکر شروع و به ارائه ی محصولی زیبا،اصیل و کارآمد ختم می شود و این محصول نهایی نشاندهنده ی اوج ذوق و سلیقه ی طراح است .
- وسیله ی ساختن آبادانی و تمدن است .
- فرآیندی که طی آن ایده ی ذهنی را به تجسم عینی و واقعی تبدیل می کنیم .طراحی فرایندی است که ازتفکرشروع وبه یک محصول(بنا)ختم میشود
عوامل موثر برکانسپت درطراحی
عوامل موثر بر کانسپت در طراحی: هدف - تحلیل سایت و مکان یابی ساختمان - عوامل فرهنگی اجتماعی- عوامل جغرافیایی- شرایط آب و هوایی - برنامه فیزیکی طرح - خواسته کار فرما - مقیاس و تناسبات - بررسی مصالح و تکنولوژی ساخت بنا - ابعاد انسانی و فضاهای معماری (حرایم) و الزامات تاسیساتی
روش های مختلف طراحی معماری:
- روش طراحی فرم گرا که برای طراحی بناهایی مثل سینما، تئاتر، موزه، فرهنگسرا و تا حدودی مذهبی می توانیم از چنین سبک و سیاقی استفاده کنیم.
2- روش طراحی عملکرد گرا که برای طراحی ساختمان هایی مثل بیمارستان، مدرسه ها و برج های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.
معماری عناصرطبیعی بر اساس موارد زیر شکل می گیرد :
- روابط متقابل اجزاء و اعضاء این موجودات
- - طرز زندگی
- - شرایط محیطی
- - نوع تغذیه
- - نحوه ی حرکت موجود طبیعی
- -هدف
- تناسب اجزاء با یکدیگر و با محیط زندگی
- وجود سیستم ها و ساختارهای مختلف و هماهنگ
معماری عناصرمصنوع
- عناشصر مصنوع بر اساس موارد زیر شکل می گیرند :
- - اهداف انسان
- -نیازهای روانی انسان
- -ابعاد جسمانی انسان
- -امکانات و محدودیتهای مالی و تکنیکی
-
- عناصر مصنوع بر اساس موارد زیر ساختار خاص خود را پیدا میکنند:
- ش-محیطی که در آن واقع می شوند .
- -نوع نیروها و عواملی که بر ظانها اثر می گذارند .
-
- -همه عناصر مصنوع از مواد خاص و با تکنیکهای خاص ساخته می شوند و هرکدام شکل ، اندازه و هندسه خاص خود را دارند .
- -عناصر مصنوع ابتدا طراحی ، سپس تولید و درنهایت مونتاژ می شوند .
-
- همه عناصر مصنوع به 3 چیز گرایش دارند :
- -زیبایی
- -کمال
- -کارآیی
اتاق نشیمن
- . این اتاق در عرصه ی زندگی خانوادگی قرار دارد.در هر خانه ای، اتاق نشیمن پررفت و آمدترین مکان است بنابراین باید در طراحی دکوراسیون آن توجه بیشتری به خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال زیبا داشته باشد
- استفاده از آینه برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضا بسیار مناسب است. اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، اصلاً نگران نباشید زیرا با نصب یک آینه بزرگ روی دیوار می توانید تا حد زیادی فضا را بزرگ تر جلوه دهید البته باید دقت کنید که سمت مقابل آینه شلوشغ نباشد
- تمام وسایل یک اتاق نشیمن باید به صورتی بسیار راحت و به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر هماهنگی و تناسب، ترجیحاً از رنگ های آرامش بخش و شادی آفرین و متناسب با روحیات و سلیقه افراد خانه باشد
- با توجه به اینکه اتاق نشیمن در منزل محل تجمع خانواده است، نحوه نورپردازی نیز باید به صورتی باشد که آرامش به حاضرین القا شود. یک روش بسیار مناسب برای نورپردازی یک اتاق، استفاده از نورهای غیرمستقیم است که مستقیماً روی صورت افراد و اشیا سایه های تند ایجاد نکند. به این ترتیب با استفاده از سایه های ملایم، گرمی و صمیمیت خاص به فضا حاکم می شود. برای زیباتر شدن و تکمیل نورپردازی در اتاق می توان علاوه بر لوسترها و لامپ های سقفی از چراغ های کوچک تزیینی برای آذین گوشه و کنار اتاق، با نورهای ملایم استفاده کرد.
آشپزخانه :
یـــــکی از مهمترین عناصر عملکردی خانه می بــاشد و بـــا توجه به تنوع فعالیتها , وجود لوازم وتجهیزات مدرن , ضرورت استــــفاده از سیستــم های تاسیساتی برای آبرســــانی , دفع فاضلاب , روشنایی , تهویـــه , لزوم توجه به بهداشت ونظافت در آن و ....... طراحی این فضا را حساس تر و مشکل تر می نماید .
دسترسی آشپزخانه :
باید به فضــــای بیــرونی و گاراژ دسترسی راحتی داشته باشد و با بالکن یا پاسیو مرتبط باشد . دسترسی آشپزخانه به اتاق نشیـــمن و فضای صبحانه خوری باید راحت باشد . فضای آشپزخانه باید امکان استفاده از نــــــور و تهویه طبیعی را داشته باشـــد . از آشپــزخانه برای نگهداری و آماده سازی و پختن مواد غذایی استفاده می شود . بـــرای انجام این کارها احتیاج به سه عنصر اصلی داریم .
عناصراصلی آشپزخانه
- 1- یخچال : برای نگهداری مواد غذایی .
- 2- سینگ ظرفشویی : برای شستن مواد غذایی و ظروف .
- 3- اجاق گاز : برای پختن .
- علاوه بر عناصـــــر فوق کابینت دیواری بالا و پــــایین , لوازم و تاسیسات دیگری مثل فریزر – ماشین ظرفشویی – آبگرمکن و ..... نیز در داخل یا مجاورت آشپزخانه قرار میگیرد .
سینگ ظرفشویی :
از جنس استیل یا فایبر گلاس می باشد . همچنین از مهمترین لوازم آشپزخانه نیز می باشد . از به صورت سر پایی استفـــــاده میشود تا دید ومنظر مناسبی را برای استفاده کننده ایجاد کند . این چشم انداز ممکن است مستقیمـــــا بـــا فضای بیرونی رابطه داشته بـاشد و یا از طریـــــق فضای صبحــــانه خوری تــــامین شود . ماشین ظرف شویـــی در صورت لـــــــزوم می توانــــد از مـــــحل سینــــــگ ظرفشویی قابل دسترسی باشد . سینگ ظرفشویی نیاز به 60 الی 90 سانتیمتر میز کار خواهد داشت ( از دو طرف ) .
ارتباط فضــای نشیمن با آشپزخانه :
در واحدهای مسکونــــی که دارای فضــــای مستقـل برای پــــذیرایی از میهمان می باشد برای تقــــویت رابطه بین مـــــــادر و اعضای خانواده می توان رابطه بین نشیمن خانوادگــی و آشپزخانه را به نحوی طراحی کرد که امکان دید از فضای آشپزخانه به نشیمن وجود داشته باشد .
نظریه معماری به عنوان تلاشی برای شناخت قوانین شاخص و رایج معماری از جنبههای مختلف فرمی و مفهومی و کوشش برای تدوین این اصول در قالب الگوهای آرمانی تعریف میشود. آرمانشهرهایی که توسط معماران مختلف در سدههای گذشته طراحی شدهاند، از جمله این تلاشها به شمار میروند. نمونه شاخص نظریه معماری باستان که در حقیقت چندین دهه مورد استناد بود، اثر ویتروویوس با عنوان ده رساله در باب معماری است که در حدود سالهای نخست میلادی تألیف شده است. در حقیقت کتابهای ویتروویوس شالوده تمامی تلاشهایی قرار گرفته است که قصد داشتند مبانی علمی معماری را تدوین و آن را نظاممند کنند.
در تلاشهایی که تاکنون برای تعریف نظریه معماری صورت پذیرفته است، دو رویکرد قابل بررسی است که هرکدام روش خاص خود را دارا هستند.
رویکرد تاریخی به نظریه معماری
بر اساس این رویکرد، نظریه معماری آن چیزهایی است که مردم درباره موضوع گفته یا نوشتهاند. از این دیدگاه، روش مناسب برای تدوین مبانی نظری عبارت است از گردآوری و بررسی متون تاریخی، تفسیر بیانات مختلف، سنجش ارزش نسبی بیانات اظهار شده و در نهایت استخراج نتایج جهت تدوین نظریه. در نتیجه در این روش نظریه معماری از نوشتهها و ویژگیهای بناهای تاریخی (به عنوان مثال معیارها و تناسبات ساختمانی آنها) اخذ میشود.
رویکرد فلسفی به نظریه معماری
در این رویکرد، نظریه معماری بر اساس ملاحظات فلسفی و زیباییشناختی تعریف میشود. از این دیدگاه، روش مناسب برای تدوین نظریه معماری عبارت است از انجام دادن یک رشته بحثهای عقلی در هر ساختار خاص نظری و تنظیم و تدوین سلسله مراتبی از مفاهیم برای درک موضوع.
به نظر میرسد برای تعریف نظریه معماری هر دو رویکرد فوق لازم و ملزوم یکدیگرند و بایستی در کنار هم مورد توجه قرار گیرند، چرا که بحث در مورد تاریخ نظریه معماری بدون بررسی ساختار مفاهیم آن همان قدر ناممکن است که بحث درباره ساختار مفاهیم بدون بررسی چگونگی کاربرد آن مفاهیم در تاریخ معماری.
صرف نظر از مباحث مربوط به نحوه تدوین تئوری معماری، نکته مهم چگونگی کاربردی کردن نظریه معماری است. از نظر تاریخی، نظریه معماری در متون نوشتاری و نیز به صورت ترسیمی و مدل سه بعدی معماری ـ و نه در ساختمانهای واقعی ـ یافت میشود. در بین معماران معاصر نیز این دیدگاه وجود دارد که مبانی نظری و کار عملی معماری هیچ ارتباط متقابلی با یکدیگر ندارند. برای اصلاح این نوع طرز تفکر، مبانی نظری باید به موارد مربوط به حرفه معماری بپردازد، در غیر این صورت سودمند نخواهد بود.
و دیگر توضیحات..................................................
دانلود نقشه ها در این صفحه
تعدا صفحات پروژه:46
این مطلب در تاریخ: 19 / 11 / 1393 ساعت: 14:26 منتشر شده است
برچسب ها : http://broozcad,ir/, آثار معمای, اصول و مبانی در معماری, اصول و مبانی معماری, جزوه اصول مبانی معماری و شهرسازی, جزوه درسی, دانلود, دانلود رایگان, دانلود رایگان پاورپوینت اصول و مبانی در معماری,, دانلود پاورپوینت, دانلود پاورپوینت اصول و مبانی معماری, دانلود پروزه, دکتر امامی,٬ شهرسازی, فایل پاورپوینت مبانی معماری, معمار, معماری پاورپوینت, پاورپوینت اصول و مبانی, پاورپوینت اصول و مبانی در معماری, پاورپوینت اصول و مبانی معماری, پاورپوینت معماری, پروژه اصول و مبانی معماری و شهرسازی, پروژه معماری, پروژه پاورپوینت, پروژه پاورپوینت اصول و مبانی, پروژه پاورپوینت اصول و مبانی در معماری, پروژه پروژه دانشجویی, پل میلائو منبع: پروژه اصول و مبانی معماری و شهرسازی – سیویلتکتسیویلتکت, کد,